Vízi sport szakosztály

A szakosztály célja az alapszabályunknak megfelelően továbbra is, a vízi sportot és az aktív kikapcsolódást kedvelők számára technikai felszerelést, felügyeletet biztosítani, edzést, oktatást tartani, nyári gyermektáborokat szervezni, lebonyolítani. Munkavállalóink és gyermekeik segítségére lenni a szabadidő hasznos eltöltése érdekében. Tartani a többi szakosztállyal a kapcsolatot, minél több közös program szervezésében. Célunk továbbá az iparági versenyeken minél jobb helyezés elérése. A szakosztály elhivatottsága az utánpótlás nevelése töretlen. Az edzők, a szakosztályunk régi tagjai, és saját nevelésű fiatalok közül kerülnek ki.

Saját szervezésű és lebonyolítású vitorlástáborunkat Balatonkenesén, Balatonvilágoson, Markazon rendeztük meg. A táborokat minden évben a túljelentkezés jellemzi.

Az összes hajónk bevetésével 20 gyermek gyakorlati és elméleti képzését tudjuk biztosítani. Jó kapcsolatainkat kihasználva 2009-től a 14-18 éves korosztály 3-4 tagja Paksi Atomerőmű Zrt. Vitorlás Klub táboraiban fejlesztheti tovább vitorlás tudását. Itt már a kalóz hajók mellett lehetőség nyílik a nagy hajós vitorla bontogatásra is.

2009 szeptemberében pályázati összegből vásároltunk egy "Füke" kalóz vitorlást, igazi minőségi hajó a szakosztály életében. Megfelelő beállítások után remélhetünk jobb eredményeket az iparági versenyeken, ami be is bizonyosodott a verseny eredmények között látszik igazolni. Egy új hajó vásárlásával a táborban is több gyermeket tudunk gyakorlati oktatásban részesíteni, kormánylapáthoz ültetni.

2010 tavaszán egy "öreg" kalóz vitorlást újítattunk fel egy balatonfüredi műhelyben, igazi minőségi hajót kaptunk vissza. A táborokban "Ő" is nagyon hasznos lehet az oktatásban, versenyekre már nem utaztatjuk a kímélés érdekében.

A szakosztály tagjainak száma stabil 40-50 fő között van.

Minden év karbantartási munkákkal kezdődik a szakosztálynál. Még a hideg időjárás ellenére is felújításokat, karbantartásokat végzünk a csónakházban. Amint jobbra fordul az idő megépítjük a mobil rendszerű stégünket, amit az idény folyamán -vízszinttől függően - többször is át kell építenünk. A csónakházban készítettük fel kajakjainkat, vitorlás hajóinkat, valamint többi sporteszközünket az idényre. Meg kell említeni, hogy a kajakozás egyre népszerűbb munkavállalóink körében. Az összes kajakunk készen áll a sportolási lehetőségre. Egy pár év mellék vágány után "feltámadtak" szörföseink, újra dagadnak a vitorlák. Régi tagjaink új érdeklődők mellett gyakoroltak a hétvégéken.

A part rendezése kapcsán , minden évben kitakarítjuk a csónakház előtti partszakaszt, kővel töltöttük fel a betonozott vízmosta részeket.

Három alkalommal vettünk részt rafting túrán, Horvátországban. "Igazi extrém vizes sport, "vízesés túrának" nevezett sport élmény, remek volt, biztosan folytatjuk.

Az elmúlt években - május elejétől szeptember végéig -heti kettő alkalommal biztosítottunk ügyeletet. Egy-egy hétvégén 30-40 fő sportolásában, a szabad idő hasznos eltöltésében ad segítséget, elméleti oktatást, gyakorlati képzést szakosztályunk tagsága.

Minden év őszén kerül sor a stégbontásra, leltározásra, az eszközök téliesítésére. Azonban az utóbbi időben lehetőség nyílt a téli hidegben is vitorlázni. A szakosztály bátrabb tagjai vízre szálltak "Mikulás napján", hova tovább 2012 januárjában a tó befagyása előtt még vitorláztak.

Programjainkat, táborainkat a régi tagok mellett, új fiatal szakmai stáb is segítette. Lépcsőzetesen minden korosztályból maradnak nálunk gyermekek-fiatalok, akikre a jövőben számíthatunk. Szépen fejlődik az utánpótlás, jó páran oszlopos taggá növik ki magukat.

Versenyeredményeink az iparági versenyeken közepes eredményként értékelhető. 2009 -től az iparági versenyeken teret kapott a nagy hajók versenye. Szakosztályunk az utolsó nyolc évben képviselte a Mátra SE. -t. A Paksi Atomerőmű Zrt. Vitorlás Klubtól kölcsönzött Dolphin 28-sal értünk el jó eredményeket, a 2010. évben három méterrel lecsúszva a dobogóról.

A nagy hajós versenytől függetlenül zajlott a hagyományos kalóz verseny, ahol általában három egységünk indul.

A szakosztály jövőképe:

Célunk a jövőre nézve is, hogy minél több társasági alkalmazott számára biztosítsunk sportolási lehetőséget. Elsődleges a meglévő sporteszközök állapotának szinten tartása, javítása, saját kapacitás, szaktudás bevonásával. Emellett új eszközök vásárlása, hogy minél vonzóbbá tegyük a tópartot és környékét, maximálisan kihasználva az elmúlt év fejlesztéseit, építkezéseit. Táborainkat a következő években is a markazi bázison, valamint - a kialakult kapcsolatokra alapozva - szakképzett oktatókkal a Balatonon próbáljuk megszervezni.

A szakosztály az evezéssel vehet részt az EMP programban. Evezés a túrakajakokkal illetve szörf deszkán.

Áprilistól, ahogy az időjárás, a tó vizének hőmérséklete megengedi, stéget építünk. Ezek után tudjuk biztosítani a társaság dolgozói közül az EMP programban résztvevők és családtagjaik számára a vízre szállást. A nyár folyamán öt szombaton fogunk EMP napot hirdetni a tóparton, ahol evezhetnek és pontokat gyűjthetnek az erőmű dolgozói.

A sikeres versenyeztetés alapja a tervszerű tömegekre épített utánpótlás nevelésén túl a megfelelő személyi feltételek és tárgyi igények. Jövőre egy karbantartásra megérett "öreg" kalóz vitorlást újítattunk fel. Célunk még Iparági versenyeken, országok kupákon jól szerepelni, pozitívan öregbíteni a Mátrai Erőmű Zrt. és a Mátra SE hírnevét. Jó szelet !